Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritická místa v pravopise na 2. stupni ZŠ
Choutková, Simona ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickými místy v pravopise na 2. stupni ZŠ. Cílem práce je získat přehled o pravopisných dovednostech žáků jedné konkrétní základní školy a na základě srovnání mezi jednotlivými ročníky zjistit, jaké pravopisné oblasti žákům činí největší potíže. Pro zjišťování pravopisných dovedností žáků je využit diktát, doplňovací cvičení a tvůrčí psaní. Různé formy byly zvoleny proto, že předpokládáme, že žáci nechybují ve všech typech pravopisných cvičení stejně. V teoretické části je pravopis popsán jak z hlediska lingvistického, tak z hlediska didaktického. V praktické části je nejprve uvedena metodologie výzkumu a jsou stanoveny předpoklady, které jsou zhodnoceny v závěru práce. Po popisu metodologie následují samotné výsledky výzkumu, které jsou pro přehlednost rozděleny podle jednotlivých ročníků a podle druhů pravopisných jevů. Zvlášť jsou komentovány výsledky tvůrčího psaní. V rámci výzkumu bylo také zjišťováno, jak se k výuce pravopisu staví učitelé českého jazyka, jak osvojování pravopisu probíhá a zda žáci považují pravopisné dovednosti za důležité. Náš hlavní předpoklad, že žáci 9. ročníku budou vykazovat výrazně lepší pravopisné dovednosti než žáci 6. ročníku, se ve většině pravopisných oblastí naplnil, nicméně určité pravopisné jevy zůstávají problematické po celý 2....
Výuka českého jazyka ve scioškolách - případová studie
Mejstříková, Kateřina Bernadeta ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Práce se zabývá výukou českého jazyka ve scioškolách. V první části se zabývá teoretickými východisky didaktiky českého jazyka, problematikou alternativních škol a scioškol, zatímco druhá část charakterizuje jednotlivé scioškoly z hlediska jejich obecného konceptu a výuky českého jazyka. Práce je pojata jako případová studie, metodologicky založena na pozorování, rozhovorech a analýze dokumentů. Cílem je poskytnout alespoň částečný vhled do praxe výuky českého jazyka ve scioškolách, přičemž se práce snaží zodpovědět, jakým způsobem a s jakým cílem se český jazyk vyučuje, zda se ve scioškolách uplatňují nějaké inovativní metody a formy práce reflektující současná témata didaktiky českého jazyka a zda existuje jednotící koncepce výuky. Práce poskytuje vhled do dané problematiky a závěrem uvádí, že hlavním cílem výuky je dovést žáka k tzv. studijní autonomii, přičemž scioškoly nedisponují žádnou jednotící koncepcí výuky, z čehož vyplývá i fakt, že realizace výuky češtiny, jakožto i použité formy práce či nějaké inovativní metody a cíl, je silně podmíněna osobností, znalostmi a zkušenostmi konkrétního vyučujícího - průvodce. KLÍČOVÁ SLOVA scioškoly, alternativní škola, průvodce, didaktika českého jazyka, cíle výuky českého jazyka, současná témata didaktiky českého jazyka
Nadaný žák na základní škole - možnosti rozvíjení v předmětu český jazyk
Chejnovská, Lenka ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá intelektově nadanými žáky a z užšího hlediska nadanými žáky v předmětu český jazyk na druhém stupni základní školy. V teoretické části se autorka věnuje nadání k českému jazyku, definicím a pojmům z dané problematiky, známým modelům, charakteristikám nadaných žáků a přístupům českých škol ke vzdělávání těchto žáků. ráce se dále zabývá problematikou jazykové inteligence a osobností učitele nadaných žáků. Cílem práce je zjistit, jaké zkušenosti mají učitelé českého jazyka s nadanými žáky a jaké odlišnosti vidí mezi nadanými žáky a žáky prototypickými. K tomuto šetření byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Následujícím cílem je objevit postoje nadaných žáků k vyučovanému předmětu, k jehož splnění je využita metoda strukturovaného rozhovoru. K dalšímu cíli patří nalezení rozdílů mezi výsledky nadaných žáků a prototypických žáků v předmětu český jazyk. Metodou se stal didaktický test.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.